EN LITEN GODBIT

Jeg har laget en liten godbit!

Skulle bare ned i kjelleren for å hente egg til å lage fersk pasta. Men, så fikk jeg øyne på den hvite Vahlrona sjokoladen som bare ligger der og så sjelden blir brukt.

Har ganske nylig kjøpt inn 6 kg mørk Vahlrona sjokolade.

Ja, tru det eller ei, men hjemme hos oss går det ganske mye av dette. Enten til baking eller bare som godteri.

I helgen skaffet jeg meg en silikonmatte til å lage konfekt, og det var nettopp denne silikonmatten jeg så for meg da jeg tok med meg den hvite sjokoladen fra kjelleren.

Wow, tenkte jeg!

Mørk sjokolade i bunn, en liten valnøtt i midten og hvit sjokolade på toppen.

Hele familien var enig om at fra nå av trenger vi ikke handle konfekt i butikken.

Søren, det var farlig godt!

Mørk sjokolade

Kokosolje

Vaniljepulver (mørk)

Hvit sjokolade

Valnøtt

Varm mørk sjokoladen i vannbad, tilsett kokosolje samt vaniljepulver og rør til jevn masse. Sett til side og kjøl av. Smelt hvit sjokolade i vannbad, tilsett noe kokosolje, mindre enn det som tilsettes i den mørke sjokoladen.

Dekk bunnen av silikonformene med hvit sjokolade, sett i fryseren maks 5 min. Legg en valnøtt i hver lomme og hell over den mørke massen og fyll til toppen. Sett i fryseren, kan spises etter 15 min.

Perfekt til kaffen etter en lang og deilig middag.

Hilsen

Annica

Kategorier: Konfekt

Abonner

Abonner på vår RSS strøm og sosiale profiler for å få oppdateringer.

Én kommentar den “EN LITEN GODBIT”

  1. irene christina
    juni 10, 2010 kl. 11:22 pm #

    Yummie!! Gleder meg til å smake! ;)

Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 203 andre følgere

