KREMTOPPER

KREMTOPPER

Hva gjør man når man har lyst på kremtopper sent en kveld og alle butikkene har stengt?

Jo, man tager hva man haver og lager kremtopper.

Vahlrona sjokolade har jeg i stort sett alltid kilovis av hjemme på lager, men verre var det med vaniljefyll. Kanskje fordi jeg aldri har laget det før.

Jeg hadde en boks med mascarpone i kjøleskapet, så jeg blandet den med melis og økologisk vanilje pulver fra bondens marked.

Og til slutt smeltet jeg sjokoladen i vannbad, tilsatte litt kakaosmør, cocosolje og vaniliepulver og vips så hadde jeg laget kremtopper på null og niks.

Med ferdige gummiformer får man fine konfekter. Fyll bunnen med smeltet sjokolade og la det stivne, sett inn i fryseren et par minutter. Ta ut og tilsett en klikk vaniljekrem og dekk til på nytt med sjokolade.

Sett formen i fryseren og la stå min 10 min.

Vaniljekrem

4 msk mascarpone

1 dl melis

3 tsk vaniljepulver (finnes i Helios butikkene)

Rør sammen til passe konsistens og supplere dersom konsistensen ikke tilfredsstiller

Kanskje ikke så heldig for figuren, men hva gjør vel en liten kremtopp til eller fra rett før sengetid?

Smaskig!

Hilsen

Annica

Kategorier: Konfekt

Abonner

Abonner på vår RSS strøm og sosiale profiler for å få oppdateringer.

6 kommentarer den “KREMTOPPER”

  1. august 27, 2010 kl. 12:05 pm #

    Spørsmålet er bare om man klarer å stoppe i tide, jeg har så dilla på sjokolade at jeg aldri har det i hus…. jeg klarer ikke stoppe…

  2. line
    august 29, 2010 kl. 9:02 pm #

    kremtoppene ser helt fantastiske ut. Du er blitt kjempeproff…..

    • september 1, 2010 kl. 9:33 am #

      Takk Line, Veldig inspirerende med en slik tilbakemelding:) Du får følge med videre:) Hilsen Annica

  3. september 7, 2010 kl. 10:04 am #

    Hei Annica,
    så herlig matsted! Håper det er greit jeg linker til deg?
    Et lite spørsmål, hvor har du fått tak i konfektformene?

    Hege

    • september 7, 2010 kl. 10:15 am #

      Takk Hege,

      Bare hyggelig med like:-) Setter stor pris på at du liker bloggen min.

      Jeg har kjøpt sjokoladeformene hos Øko sjokolade på økologisk Bondens marked i Oslo. Mener du får kjøpt dem i Helios butikkene, de fører ihvertfall økosjokolade. Om ikke annet kan de sikkert bestille for deg:-)

      Sjekk, for mer informasjon:
      http://www.okosjokolade.no

      Fortsatt god dag!

      Hilsen
      Annica

Tilbakesporinger (Trackbacks/Pingbacks)

  1. SJOKOLADEKONFEKT MED SITRONKREM « Annica Om Mat - november 23, 2010

    [...] Dette er en variant av et tidligere innlegg jeg kaller kremtopper, så for deg som er glad i søtsaker sjekk denne også  http://annicaommat.wordpress.com/2010/08/27/kremtopper/ [...]

Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 203 andre følgere

