YTREFILET AV LAM OG PASTA MED ROSENKÅL OG ROSEPEPPERSAUS

Ytrefilet av Lam og Pasta med Rosenkål og rosepeppersaus

Siste middagen og et siste forsøk på å fore kroppen innfor dagens 42 km i Oslo Marathon:) Jeg har laget pasta og rosepepper tidligere, den gang med Fusili og laks. Her prøver jeg meg på finsnittet rosenkål kokt i rømme og rosepepper som blandes inn i pastaen helt til slutt. Serveres med lam ytrefilet, nydleige smaker. Barna syntes dette var spennende. Men nå må  jeg hive meg mot startområdet, for nå gjelder det…:)

Ingredienser

4 pers

600-800 gr lammefilet

1 pakke rosenkål

2 ss rosepepper

lammekryddere

2 ss rømme

smør

Stell kjøttet og salte og peppre.

Finsnitt rosenkålen og la den koke på svak varme i ca 5-10 minutter, smak av med salt. Tilsett mer rømme dersom konsistensen bir for tykk, eventuelt litt kremfløte. Sørg for at det er noe saus slik at pastaen blir fyldig og fin når du blander alt sammen.

Denne fikk jeg tak i på Bondens marked, kan anbefales.

Fersk pasta blir best men for den som ikke ønsker å bruke tid på det så anbefaler jeg å kjøpe fersk pasta. Oppskrift på fersk pasta finner du her.

Hilsen

Annica

Stikkord: , ,

Kategorier: Lam, Middag, Pasta

Abonner

Abonner på vår RSS strøm og sosiale profiler for å få oppdateringer.

2 kommentarer den “YTREFILET AV LAM OG PASTA MED ROSENKÅL OG ROSEPEPPERSAUS”

  1. september 25, 2011 kl. 9:33 am #

    Dette såg deilig ut, Annicka:o) Hadde opprinneleg planar om ein lammefilet i går, men så vart vi bedt i bursdagsselskap…dermed må den nok ligge på vent litt til;o)
    Masse lykke til i Oslo maraton, I`m impressed!!

    • september 25, 2011 kl. 4:12 pm #

      Takk Line, lam er spennende og godt, alltid gøy å teste grensene noe. Vel overstått marathon nå, så takk! Skal prøve å bevege meg mot kjøleskapet for å se hva jeg kan få til av middag idag:)

Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 203 andre følgere

