SMÅ TERTER

Jeg er ikke så glad i søte sliskete kaker men en av disse små godbitene unner jeg meg hver dag til morgenkaffen. Vi kjøper dem i en butikk, på vei hjem fra stranden, som heter Pietro Serio og som ligger sentralt i Cefalu på Sicilia. Den første godbiten dere ser nedenfor, med jordbær og vaniljekrem, ligner på en terte jeg lager selv. Den er for øvrig en innertier og jeg har servert den mange ganger til dessert i store lag. Den er enkel og kan forberedes på forhånd, alle elsker den. Oppskriften finner du her. Men, her er vaniljekremen smaksatt med en eller annen likør, tror det er Maraschino. Så det skal jeg teste ut når jeg kommer tilbake til Norge igjen. De små kakene med syltetøy i midten er heller ikke så vanskelig å lage, jeg kaller dem månekaker og oppskriften finner du her. Derimot har jeg aldri prøvd meg på disse med nøtter i, så fantastisk gode,  så det blir ytterligere en utfordringen å teste ut når jeg kommer hjem. Som dere ser er disse karamelisert på et eller annet vis og det skal vel ikke være så vanskelig å finne ut av hvordan man kan lage en slik terte? Noen som har tips?

mmm

Fersken

Pistasjekrem

Bringebærkrem

Brente mandler

Pinjekjerner

Pistasje

Det var alt fra meg idag, god lærdag allesammen:)

Hilsen Annica

Hilsen Annica

Stikkord: , ,

Kategorier: Ukategorisert

Abonner

Abonner på vår RSS strøm og sosiale profiler for å få oppdateringer.

Ingen kommentarer så langt.

Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 203 andre følgere

