BIFF MED WOKET KÅL OG CHILI

DSC_0938

Dette er en av mine favoritter, woket kål med chili og sesamolje. Passer utmerket til et stykke biffkjøtt. Her har jeg i tillegg laget en saus av smør, soya og presset hvitløk, som jeg heller over kjøttet når det anrettes på tallerkenen. Kanongodt og verdens enkleste! Ris til smaker også godt for den som ønsker det.

DSC_0882

Ingredienser

6 pers

ca 1,2 kg flatbiff

1 stort kålhode

3-4 tørkede chilipepper

jordnøttolje elller annen stekeolje neutral i smak

sesamolje

salt

Saus

ca 150 gr smør

2 ss soyasaus

1 fedd hvitløk

DSC_0887

1. Stek kjøttet i en jernpanne, la det hvile før du skjører i det.

2. Skjær kål i biter og skyll i kaldt vann. Varm en wokpanne og legg kålen oppi, tilsett knust chilipepper og litt salt. Bland godt og dash over litt sesamolje.

3. Smelt smøret og tilsett soyasuasen og presset hvitløk, varm forsiktig. Lurt å gjøre dette rett før servering, smøret må ikke koke sammen med soyasausen, da kan det hele fort skjære seg. Sausen skal være tykk og jevn i konsistensen. Legg et par skjeer saus på kjøttet.

DSC_0938

Hilsen Annica

Stikkord: , , ,

Kategorier: Kjøtt

Abonner

Abonner på vår RSS strøm og sosiale profiler for å få oppdateringer.

2 kommentarer den “BIFF MED WOKET KÅL OG CHILI”

  1. desember 11, 2012 kl. 11:23 pm #

    Her har du jammen en fin matblogg. Mange fine oppskrifter med fine bilder. Jeg har også en en matblogg, men er ganske fersk. Trenger mer erfaring på pc og ikke minst nytt camera. Kansje det blir julegave i år :) Min blogg inneholder mest tradisjonsmat, men litt annet er det også. Slenger på noen naturbilder av og til. Jeg er institusjonskokk og elsker yrket mitt.

    Advents hilsen fra Randi

    • desember 12, 2012 kl. 9:34 pm #

      Takk Randi:)

      Fin blogg du har!

      Et bra kamera er lurt å ha når man skal blogge. Trenger ikke å være det mest fancy som finnes på markedet. Selv har jeg blitt veldig glad i mitt speilreflekskamera som jeg fikk i bursdagsgave for ca to år siden. Bildene har vært en utfordring, men det har også vært en spennende reise med mye læring, og jeg lærer heldigvis fortsatt, hver dag.

      Lykke til!

      Hilsen Annica

Legg igjen en kommentar

Følg med

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 203 andre følgere

